Delicious green Monday: Quinoa with vegetables

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Hello everyone!

The first recipe of this new section has “quinoa” as the main ingredient. It is cook as rice but quinoa is not a cereal but belongs to the family of spinachs (gluten free). It has been cultivated for over 5000 years in the Bolivian highlands and Incas considered it a gift from the gods for its high nutritional content. It is a beloved food in a vegetarian diet due to its high vegetable protein content that it does not need to be combined with any type of cereal in order to make good use of its qualities. It is also rich in fiber, iron, calcium, phosphorus and vitamins.

¡Hola a todos!

La primera receta de esta sección tiene como ingrediente estrella a la “quinoa”. Se cocina como el arroz pero no es un cereal, sino que pertenece a la familia de las espinacas (sin gluten). Se cultiva desde hace más de 5000 años en los altiplanos bolivianos y los Incas lo consideraban como un regalo de lo dioses por su alto contenido nutricional. es un alimento muy querido en la dietas vegetarianas debido a su alto contenido en proteína vegetal completa (es decir, no necesita ser combinada con ningún cereal para poder beneficiarse de todas sus cualidades). También es rica es fibra, hierro, calcio, fósforo y vitaminas.

And the recipe is as follows:/ Y la receta es la siguiente:

Ingredients/ Ingredientes (serves 4):

1 mug of  quinoa/ Una taza de quinoa

500gr broccoli/ 500gr de brócoli

3 medium carrots/ 3 zanahorias medianas

1 leek/ Un puerro

250gr mushrooms/ 250gr de champiñones

Vegetable broth or water/ Caldo vegetal o agua

Olive oil, salt, pepper, fresh thyme and parsley/ Aceite de oliva, sal, pimienta, tomillo y perejil frescos

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1. Peel the carrots and cut them into small cubes. Cut the leek and mushrooms as well. Sauté for 5 minutes in a deep pan with a little olive oil and salt.

1. Pela las zanahorias y córtalas en trozos pequeños. Corta el puerro y los champiñones también. Sofríelo todo en una sartén honda durante 5 minutos con un poco de aceite de oliva y sal al gusto.

2. Meanwhile, cut the  flowers of the broccoli and add them into the pan. Sauté for 5 minutes more.

2. Mientras, corta las flores del brócoli y añádelas a la sartén. Sofríe durante 5 minutos más.

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3. Add the quinoa to the pan and mix it with the vegetables for 2 minutes stirring with a wodden spoon.

3. Añade la quinoa a la sartén y mézclala con las verduras durante 2 minutos sin dejar de remover con una cuchara de madera.

4. Add the vegetable broth or water (double amount of quinoa), the thyme and parsley and cook for 20 minutes.

4. Añade el caldo vegetal o el agua (doble cantidad que de quinoa), el tomillo y perejil y cuece durante 20 minutos.

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You can add any type of nuts or seed when serve. I hope you try this recipe and that you tell me if you like it. Bon appetit!

Puedes añadir cualquier fruto seco o semilla cuando lo sirvas. Espero que probéis esta receta y que me contéis si os ha gustado. ¡Que aproveche!

M/

 

 

 

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One Response to Delicious green Monday: Quinoa with vegetables

  1. Pingback: Delicious green Monday: Millet pudding and cauliflower | Bits & Pieces

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