Delicious green Monday: Millet pudding and cauliflower

receta mijo

Today ‘s recipe has millet as main ingredient. It is a cereal rich in energy but with a low glycemic index and gluten free what it makes it very easy to digest.

La receta de hoy tiene como ingrediente principal el mijo. Se trata de un cereal que aporta mucha energía, que tiene un índice glucémico bajo y que, además, no tiene gluten.

Ingredients (Serves 4)/ Ingredientes (4 personas)

  • 1 cup of millet/ Una taza de mijo
  • 1 clove of garlic/ 1 diente de ajo
  • 1 medium cauliflower/ 1 coliflor mediana
  • 2 medium onions/ 2 cebollas medianas
  • 1 can of crushed tomato/Una lata de tomate natural triturado
  • Olive oil, salt, fresh persley and rosemary and black pepper/ Aceite de oliva, sal, perejil y romero fresco y pimienta negra
  • Tamari sauce/ Salasa de Tamari 

Boil the millet in 4 and a half cups of water with the chopped cauliflower (no logs) and some salt for 40 minutes.

Hierve el mijo en 4 tazas y media de agua con la coliflor troceada (rechaza los troncos) y un poco de sal durante 40 minutos.

In a pan, saute one onion, the clove of garlic and add some salt. Incorporate this mixture to the millet and add one tablespoon of olive oil. Mash it with a fork until get a mashed texture. Put it in a bowl and let it cool.

En una sartén, sofríe una cebolla y el diente de ajo con un poco de sal. Incorpora esta mezcla al mijo y añade una cucharada sopera de aceite de oliva. Con un tenedor, aplasta la mezcla hasta obtener una textura de puré. Ponlo en una fuente rectangular y déjalo enfriar.

receta mijo-001

Meanwhile, prepare the tomato sauce: saute an onion cutted in fine slices with a little bit of olive oil, salt and pepper. Add the chopped tomato and the herbs. After 7 minutes, add a tablespoon of tamari and put the sauce over the millet.

Bon appetit!

Mientras, prepara la salsa de tomate: corta una cebolla en trozos muy finos y sofríela con un poco de aceite, sal y pimienta. Añade el tomate natural y las hierbas aromáticas. Después de 7 minutos, añade una cucharada sopera de tamari y cubre el mijo con esta salsa.

¡Que aproveche!

M/

receta mijo-002

You may also like this recipe.

También puede que te interese esta receta.

This entry was posted in Delicious green Monday, Food&Cook and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Delicious green Monday: Millet pudding and cauliflower

  1. Pingback: Delicious green Monday: Sautéed chickpeas and vegetables with seeds and star anise | Bits & Pieces

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s