Delicious green Monday: seitan, onion and green pepper “omelette”

seitán

Have you ever eaten seitan? Seitan is a wheat protein. It is the gluten found in wheat germ grain. For its elaboration, it is boil with tamari and kombu seaweed. It is low in calories and it rich in lecithin (good to regulate the rates of cholesterol and improve memory.

Today’s recipe is an omelette with no eggs, setian and some vegetables. Let’s see how we can make this delicious meal:

¿Alguna vez habéis probado el seitán? Se trata de la proteína del trigo. es el gluten encontrado en el germen del grano del trigo. Para su elaboración se hierve con salsa tamari y algas Kombu. Es bajo en calorías y rico en lecitina (buena para regular el colesterol y para mejorar la memoria).

La receta de hoy es una tortilla sin huevos, con seitán y algunas verduras. Vamos a ver cómo se prepara esta rica receta:

Collages33

Ingredients (Serves 2)/ Ingredientes (2 personas)

  • 4 tbls whole grain oat flour/ 4 cucharadas soperas de harina integral de avena
  • Half glass of water/ Medio vaso de agua
  • 1 onion/ 1 cebolla
  • 125gr smoked seitan/ 125gr de seitán ahumado
  • 1 green pepper/ 1 pimiento verde
  • Salt, fresh rosemary, olive oil and tamari/ Sal, romero fresco, aceite de oliva y tamari

1. In a large bowl, mix the flour with water and reserve aside.

1. En un bol grande, mezcla la harina y el agua y resérvalo para después.

2. Cut into small pieces the onion, seitan and green pepper. Sauté the onion first (with oilve oil and salt), then the green pepper and when everything looks soft, add the seitan. Leave it for 10 minutes with the rosemary and tamari.

2. corta en pequeños trozos la cebolla, el pimiento verde y el seitán. Empieza a sofreír la cebolla con un poco de aceite y sal, luego añada el pimiento y, cuando todo esté blandito, añade el seitán. Déjalo al fuego durante 10 minutos con el romero fresco y el tamari.

3. Add the vegetables and seitan to the flour and mix it well.

3. Añade esta mezcla a la harina y mezcla bien.

4. Prepare a pan with a little bit of olive oil and, once it’s hot, add the mixture. Let the base settle and spin it around.

4. Prepara una sartén con un poco de aceite y, cuando esté caliente, añade la mezcla. Deja que cuaje por ambos lados como si hicieras una tortilla.

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Bon appetit!

¡Buen provecho!

M/

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3 Responses to Delicious green Monday: seitan, onion and green pepper “omelette”

  1. CAROLINA says:

    HOLA BUENOS DIAS! ESTA NOCHE LA HARE PARA CENAR TIENE MUY BUENA PINTA!!

  2. Pingback: Delicious green Monday: Sautéed chickpeas and vegetables with seeds and star anise | Bits & Pieces

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