Breath and Relax

brownie8As I have always had poor circulation in my legs, I asked in yoga classes for those asanas (yoga poses) that can help me with this problem. To my surprise, the answer was a very simple pose that everyone can do and that is good for many other things. The name of this asana is Viparita Karini.

Como siempre he tenido problemas de circulación en las piernas, pregunté en mis clases de yoga por aquellas asanas (posturas de yoga) que pudieran ayudarme con este problema. Para mi sorpresa, la respuesta fue una postura muy sencilla que todo el mundo puede practicar y que, además, es buena para muchas otras cosas. Se trata de la postura llamada Viparita Karini.

brownie9Viparita Karini consists in resting your legs comfortably against the wall while your pelvis and low back are fully supported by towels. The upper body is nestling quietly into the floor. Now, tune your favorite relaxing music, close your eyes and breath. Linger in this pose for 10, 20 or 30 minutes.

Viparita Karini consiste en apoyar las piernas estiradas sobre la pared cuidando de que el sacro quede bien apoyado en el suelo (colchoneta). La espalda debe estar bien estirada sobre el suelo. Quizás para ello debas doblar un poco las piernas. Lo importante es que te sientas cómodo para poder aguantar en esta postura 10, 2o o 30 minutos. Cierra los ojos, escucha tu música de relajación preferida y sé consciente de tu respiración.

It is recommended to practice this pose before sleep, after a long day, to find calm. The benefits of this practice are:

  • Helps circulation in your legs and feet.
  • Relieves pain in your back.
  • Stretches the back of your legs and neck.
  • Calms your mind.
  • Stimulates blood flow to the brain improving mental function.
  • It balances the operation of the thyroid gland.

It relieves the following symptoms:

  •      varicose veins
  •      anxiety
  •      Headache
  •      colic
  •      insomnia
  •      depression
  •      menopause
  •      migraine
  •      arthritis

Se recomienda practicar esta postura antes de ir a dormir, después del ajetreo de todo el día, para encontrar un poco de calma. Los beneficios de esta postura son:

  • Ayuda a la circulación de tus piernas y pies
  • Alivia el dolor en tu espalda
  • Estira de manera muy sutil la parte posterior de tus piernas y tu cuello
  • Calma tu mente
  • Estimula el riego sanguíneo del cerebro mejorando las funciones mentales
  • Equilibra el funcionamiento de las glándulas tiroides

Alivia los siguientes síntomas:

  • Venas varicosas
  • Ansiedad
  • Dolor de Cabeza
  • Cólicos
  • Insomnio
  • Depresión
  • Menopausia
  • Migraña
  • Artritis

(Via)

Desktop8Desktop9

And these are some herbs that taken in infusion can help your circulation.

Y aquí hay una lista de algunas hierbas que tomadas en infusión pueden favorecer nuestra circulación.

M/

This entry was posted in Health, Yoga. Bookmark the permalink.

2 Responses to Breath and Relax

  1. Carolina says:

    Buenos consejos, probare una noche!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s